אסנת לב - ארי
Osnat Lev-Ari

טקס אבל אפרקאי מיוחד ליום שיויון האביב-

חקירת שלום וריפוי המינים, המיניות והמגדר

טקס האבל מגיע משבט הדאגרה במערב אפריקה. זהו אחד מהטקסים החשובים ביותר של השבט המפורסם בעושרו הרוחני והתרבותי. אבל והתאבלות, בתפיסת העולם בתרבויות מבוססות אדמה, (ילידיות) אינם מיוחסים רק למוות של אדם. ישנה מחזוריות של חיים ומוות. המוות הוא חלק מהחיים, הוא אינו ממודר.
עוד על הטקס אפשר לקרוא כאן

את הטקס הזה בחרנו להקדיש לחקירה אישית וטרנספורמציה לריפוי ועבודת שלום עם המינים, המיניות והמגדר

הטקס יערך בסמוך ליום שיויון האביב, (21/3) הוא היום שבו זמן האור וזמן החושך המגיעים לאדמה שווה. זהו זמן טוב לחקור כוחות מנוגדים בתוכי ומחוצה לי ולעורר שאלות גדולות;

* מהו זכרי ומהו נקבי?

*מהי אנרגיית החיים שבי ולמי היא שייכת

*מי זה גבר? ומי זו אישה?

*עד כמה אנו מושפעים מהבניות חברתיות?

*עד כמה אנו יכולים למצוא מתוך החוויה שלנו תשובות?

היום יהיה בנוי בתוך מסגרת טקס האבל האפרקאי, ובתוכו ננוע בין שני צירים:

ציר הפגיעה/הדיכוי

ציר ההעצמה/הקדושה

עקרון מרכזי בסדנא הוא מרחב בטוח ומוגן לכל משתתפ.ת.

הסדנא בלבוש מלא, מכוונת לחקירה אישית ואינה מחייבת שיתוף מעבר למה שנכון לכל משתתפ.ת

למה זה יום שלם? זה ארוך מידי ולמי יש כוח להתעסק בזה כל כך הרבה?

כדי לעבור תהליך משמעותי ובטוח, באופן ששומר על המשתתפים בו נדרש זמן. למעשה הרבה יותר נכון להקדיש לזה לפחות סופשבוע שלם. הסדנה אינה "רק" טקס. אנו נעבור ביחד תהליך של התיידדות עם פחדים, עם עצב, עם תסכול פגיעה ועוד.. מנסיונינו, למי שמסתובב עם משא כבד על ליבו, כלל לא מובן מאליו למצוא את המקום, הזמן והחברה הנכונה, שיכולה לשאת זאת איתו. וגם אם אנו מוקפים באנשים שמסוגלים להקשיב לכל זה, בתוך חיי היום יום בדרך כלל אנו לא מצליחים להתפנות בצורה משמעותית. אנו מזמינים ליום שלם כי בעינינו זה חשוב מספיק. כי כדי שלכל אחד יהיה מקום, צריך לפנות זמן.

זוהי עבודת שלום חיונית ועמוקה הנדרשת לכלל האנשות בזמנים האלו.

וכן, זוהי הזמנה לאמיצים ואמיצות שמעיזים להניח בצד את הציניות ומוכנים להיכנס לתוך מרחב חי ופועם. לאפשר לחקירה האישית להיות חלק מטרנספורמציה קולקטיבית.

מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שאלה והתלבטות-

אסנת 0503221229

יואל- 0506610823

אסנת ויואל לב ארי בני זוג כבר 17 שנה, הורים לשתי בנות. חוקרים ביחד ולבד; יחסים, אקולוגיה, טקסים, ומחויבים לעבודת שלום למען החיים והדורות הבאים.

יואל לב ארי- איש חינוך, חקלאי בנשמה, עוסק בעבודה רגשית בעשור האחרון בקבוצות של ערבים ויהודים ובנושאי מגדר, מלווה א.נשים בתהליך אישי של ניכוס מחדש של המיניות.

אסנת לב ארי- פסיכותרפיסטית, MSW, מנחת קונסטלציה התמקדות וטקסים. משלבת בעבודתה ידע עתיק וחדש ליצירת מרחבי ריפוי מקודשים עם א.נשים.

לדף הארוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/475449139810759/

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *